- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Cel i kryteria sukcesu do lekcji języka angielskiego to taki element Oceniania Kształtującego, który siódmoklasiści mają w najmniejszym paluszku. Co więcej, potrafią oni go sami sformułować kierując jednocześnie lekcję i zdobywanie wiedzy na właściwe tory. Czas jednak na kryteria sukcesu do zadań edukacyjnych. I tak na ostatnich lekcjach uczniowie mieli okazję napisać opis osoby, dzięki poznanemu wcześniej słownictwu, zgodnie z podanymi przeze mnie kryteriami sukcesu. Po wykonaniu zadania, każdy uczeń otrzymał kartę do wykonania oceny koleżeńskiej i jednocześnie pracę swojego rówieśnika. Ocena została dokonana w oparciu o kryteria sukcesu postawione na początku zadania. Zapytani o swoje doświadczenia z taką formą pracy siódmoklasiści wskazali, że:
Czytaj więcej: KLASY 7 i ocena koleżeńska czyli OK na lekcjach angielskiego w SP 11
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Prowadzenie zeszytu to bardzo indywidualna sprawa. Jedni lubią różne kolory, inni jaskrawe cienie, a jeszcze inni notują tylko długopisem. Ideologia OK ZESZYTU pozwala dostosować pracę do każdego ucznia i ułatwić korzystanie ze swoich notatek. Klasa 6d wykonując mapę myśli przedstawiła informację o czasie Past Simple.
Pierwsze koty za płoty!
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Dobiega końca rok szkolny i czas podsumować pracę z elementami OKeja
Od września nauczyciele i uczniowie intensywnie pracowali nad wdrażaniem OKeja w naszej szkole.
Wszystko zaczęło się od celu lekcji i kryteriów sukcesu, bo dobrze jest wiedzieć po co się uczymy! W kolejnych etapach pojawiały się metodniki, patyczki, informacja zwrotna, współpraca z rodzicami czy podsumowanie lekcji i jej monitorowanie. Pokazywaliśmy zadowolenie kciukiem do góry lub dawaliśmy żółtą kartkę gdy nie nadążaliśmy za nauczycielem. Dzięki takiej współpracy, wiedzieliśmy na bieżąco co potrafimy, a co należy jeszcze powtórzyć i jak.
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące