Ocenianie kształtujące

Dziennik elektroniczny

Librus 

Nasza szkoła na Facebook

Kalendarz roku szkolnego

 Kalendarz roku szkolnego 
Otwórz Panel

ocenianie kształtujące

Od września tego roku Jedenastka bierze udział w nowatorskim programie dla szkół wprowadzających elementy Oceniania Kształtującego (OK.) do swojego nauczania.szkoła ucząca się logo

Całościowy Rozwój Szkoły (CRS) to dwuetapowe działanie dla szkół na wszystkich poziomach (program CRS 1 szkoła ukończyła w 2019 roku). Na poziomie CRS1 szkoły wdrażają zasady OK w uczeniu się i nauczaniu, a w CRS2 tworzą zespoły nauczycieli pracujące nad strategiami OK.

Poziom zaawansowany działania koncentruje się na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego poprzez pracę ze strategiami oceniania kształtującego i wprowadzanie podstawowych praktyk profesjonalnej pracy nauczycieli. Dyrektorzy uczą się wprowadzać do szkół zmianę nastawioną na poprawę efektów uczenia się uczniów i nauczania. Nauczyciele współpracują w małych grupach, które wspólnie gromadzą doświadczenia i doskonalą warsztat pracy.

odwrócona lekcja angielskiego

W ostatnich tygodniach siódmoklasiści po raz kolejny zamienili się rolami z nauczycielem i poprowadzili lekcje dla swoich rówieśników. Zagadnieniami poruszanymi na lekcjach były czasy przeszłe i każdy prowadzący: Zuza i Ania, Maja i Vika oraz Natalia, przypomniał dane zagadnienie, po czym kontynuował ćwiczenia gramatyczne w ciekawej postaci.

Oprócz różnorodnych form prowadzenia zajęć i wykorzystania nowoczesnej technologii i narzędzi TIK, uczennice wykorzystały elementy oceniania kształtującego, które na co dzień funkcjonują na lekcjach: cele, kryteria sukcesu, monitorowanie tych kryteriów oraz podsumowanie lekcji czy informacja zwrotna w postaci ankiety podsumowującej lekcje.

Jestem dumna z naszej Młodzieży, która świetnie radzi sobie z wyzwaniami, jakie przed nimi stawiam i chętnie angażuje się w dodatkową pracę.

Magda Szyk-Wojtkiewicz

OK na odwróconych lekcjach w SP 11

Świąteczny nastrój to doskonały moment, aby również po angielsku porozmawiać o zwyczajach bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych. W tym roku postanowiłam zrobić to w sposób dużo milszy moim uczniom. Otóż, sami poprowadzili sobie TE lekcje 😀 Pozytywne zaskoczenie, jakie mnie spotkało przerosło moje oczekiwania. Dwie pary siódmoklasistek: Ania i Zuzia z 7c oraz Natasza i Julka z 7b, sprawdziły się na medal w roli nauczycielek. Ogromną zaletą prowadzonych lekcji były wykorzystane środki dydaktyczne. Różnorodność technik pozwoliła uczniom na wzięcie udziału w bardzo atrakcyjnej lekcji, na której pojawiły się quizy w Kahoot i Quiziz, filmiki i piosenki, prezentacje czy koło fortuny. Ogromną wartością dodaną lekcji było również wykorzystanie elementów Oceniania Kształtującego, które sama stosuję na co dzień w pracy w tych klasach. Jak widać, z bardzo pozytywnymi efektami. Uczniowie sami wiedzą, że lekcja bez celu, to lekcja bez sensu, a kryteria do lekcji porządkują pracę i skupiają uwagę uczestników.

Jestem dumna, że moje pociechy tak świetnie sobie radzą. Oby tak dalej 😀 

Magdalena Szyk-Wojtkiewicz

Ocenianie kształtujące w klasie 1A

Dzieci z klasy 1a na podstawie odkodowanego obrazka podały cel lekcji i kryteria sukcesu.
Wiedzą już, co zrobić, aby litera d była pięknie napisana.

 

Wynikiem kilku ostatnich lekcji języka angielskiego są filmy nagrane przez uczniów klas 7b i 7c. Tematyką lekcji były zagadnienia TECHNOLOGICZNE, a wcześniejsze utrwalenie czasu przeszłego i określeń czasu potrzebnych do opowiadania o kolejności zdarzeń pozwoliły na stworzenie krótkiego opowiadania o problemie z nowoczesną technologią (bardzo na czasie, bo wiele z nich rozpoczęło się od słów: "Nie mogłem zalogować się na lekcję online... 😀
Dzięki technikom oceniania kształtującego - celom i kryteriom lekcji, podsumowaniu lekcji oraz kryteriom do zadania edukacyjnego - wszystko poszło gładko. Na koniec zostało już tylko zaprezentować pracę klasie i otrzymać ocenę koleżeńską.
Siódmoklasiści pokazali jak bardzo są kreatywni, a niektórzy z nich zatrudnili przy swoich produkcjach rodzinę, domowego pupila, maskotki, figurki, a nawet wykonane przez siebie pacynki.

Brawa dla WAS 😀

Magda Szyk-Wojtkiewicz

KLASY 7 i ocena koleżeńska czyli OK na lekcjach angielskiego w SP 11

Cel i kryteria sukcesu do lekcji języka angielskiego to taki element Oceniania Kształtującego, który siódmoklasiści mają w najmniejszym paluszku. Co więcej, potrafią oni go sami sformułować kierując jednocześnie lekcję i zdobywanie wiedzy na właściwe tory. Czas jednak na kryteria sukcesu do zadań edukacyjnych. I tak na ostatnich lekcjach uczniowie mieli okazję napisać opis osoby, dzięki poznanemu wcześniej słownictwu, zgodnie z podanymi przeze mnie kryteriami sukcesu. Po wykonaniu zadania, każdy uczeń otrzymał kartę do wykonania oceny koleżeńskiej i jednocześnie pracę swojego rówieśnika. Ocena została dokonana w oparciu o kryteria sukcesu postawione na początku zadania. Zapytani o swoje doświadczenia z taką formą pracy siódmoklasiści wskazali, że:

Nasza szkoła 360°

Prace naszych uczniów

prace uczniw
 

Prace naszych uczniów

Zobacz galerię prac naszych uczniów na Facebooku.