- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Uczniowie 🎓 klas 3 pracowali pilnie jak mróweczki 🐜🐜🐜 nad projektami swoich idealnych pokoi po angielsku. Dzięki dokładnym kryteriom sukcesu, nie mieli wątpliwości co zawrzeć w pracy 📜 i w późniejszym opisie tego pokoju. Elementy oceniania kształtującego 👍 po to właśnie są - aby pracę ułatwiać. Samoocena, którą dokonali na końcu natomiast, pozwoliła im sprawdzić jak dobrze poradzili sobie z zadaniem 💪 A dzięki wystąpieniu na forum 🗣 klasy ćwiczyli swoją pewność siebie i umiejętność prezentacji swojej pracy. Zapraszamy do galerii zdjęć 😁
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Uczniowie z klasy III a poznali życie ludzi na Grenlandii na podstawie lektury Czesława Janczarskiego "Anaruk, chłopiec z Grenlandii". Wykonali piękne lapbooki.
W zeszycie OK napisali notatkę w formie mapy myśli. 😀👍😀
Czytaj więcej: Uczniowie z klasy III a poznali życie ludzi na Grenlandii
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W ramach zadania edukacyjnego na języku angielskim uczniowie klasa 4. c wcielili się w role agentów nieruchomości. Uczniowie zostali podzieleni na grupy 3-osobowe. Każda grupa miała do przygotowania model lub schemat domu na sprzedaż. Kryteria stanowiły, iż każdy dom musi się obowiązkowo składać z min. 5 pokoi, garażu i ogródka. Wszystkie drużyny zdecydowały się na przygotowanie modelu. Następnym krokiem było przygotowanie opisu domu. W tym celu uczniowie wykorzystali wiadomości i umiejętności, jakie doskonalili przez ostatni miesiąc na zajęciach. Na koniec uczniowie zaprezentowali efekty swojej pracy.
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Uczniowie z klasy 3.a szybko nauczyli się wiersza J. Tuwima "Okulary". W zespołach uzupełniali tekst z lukami i układali historyjkę obrazkowo - zdaniową. W zeszytach rysowali treść wiersza.
Brawo chłopcy! 😀👍👓😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Uczniowie klas 8 doskonale zdają sobie sprawę, że na horyzoncie ich edukacyjnej przygody 🏢 jest Egzamin. Zatem, przygotowania do niego idą pełną parą💪💪💪
Dzięki precyzyjnie sformułowanym celom i kryteriom sukcesu do lekcji, towarzyszącym im zadaniom edukacyjnym, ocenie koleżeńskiej i podsumowaniu lekcji, powtarzają i utrwalają zdobytą wiedzę i kompetencje. Tym chętniej i aktywniej się uczą jeśli na lekcji pojawiają się nowoczesne technologie 🎧💻📱 takie jak: interaktywne zadania, quizy czy gry językowe. Oby do celu 👌
Magda Szyk-Wojtkiewicz
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
2 czerwca 2022 roku w Szkole Podstawowej nr 11 im. Kornela Makuszyńskiego w Elblągu odbyło się podsumowanie „Konferencji upowszechniającej ocenianie kształtujące” w związku z udziałem w programie Całościowy Rozwój Szkoły - poziom zaawansowany, pod patronatem Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Jedenastka ukończyła z powodzeniem CRS na poziomie podstawowym, dzięki czemu nauczyciele znają techniki oceniania kształtującego i z powodzeniem stosują je na swoich lekcjach. Na poziomie zaawansowanym szkoła koncentrowała swoje działania na pogłębianiu rozumienia oceniania kształtującego oraz stosowania strategii oceniania kształtującego i wprowadzania ich do swojej pracy dydaktycznej. Konferencja miała na celu upowszechnienie pięcioletnich osiągnięć placówki. Wśród przedsięwzięć, które podjęto wymienić należy lekcje otwarte – OK. obserwacje, których odbiorcami byli nauczyciele elbląskich szkół podstawowych, a które zostały zorganizowane we współpracy z Warmińsko – Mazurskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu. Dzięki uzyskanej informacji zwrotnej sformułowano wnioski, iż nauczycielom SP 11 udało się osiągnąć zamierzony na początku drogi w programie cel czyli rozwinąć świadomość uczniów na temat tego jak i czego się uczą. Ponadto, nauczyciele SP 11 rozmawiali o nauczaniu oraz debatowali wraz z uczniami na temat nauczania i uczenia się. Wszystkie te działania koncentrowały się na formułowaniu modyfikacji, które zostaną wprowadzone do dalszej pracy szkoły.