- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Spotkaliśmy się po to, aby wspólnie odpowiedzieć na pytanie: W jaki sposób zapracować na sukces?
Wykorzystaliśmy elementy O - keja.
Cel: Wiesz, że praca w zespołach przynosi sukces.
Kryteria sukcesu:
- Ułożysz okrzyk na cześć swojego miasta.
- Stworzysz budowlę z figur.
- Wybudujesz kolorowe miasto.
- Wyjaśnisz znaczenie pojęcia - współpraca.
Wszyscy doskonale się bawili i wspólnie osiągnęli cel.
Czytaj więcej: Zabawy integracyjne dzieci i rodziców z klasy 2.a
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W związku z udziałem naszej szkoły w zaawansowanym programie wdrażania oceniania kształtującego w szkole, nauczyciele Jedenastki biorą udział w OK obserwacjach, czyli uczestniczą w lekcjach innych nauczycieli, aby zobaczyć wykorzystanie w pracy elementów Okeja. Dzięki temu uczą się od siebie wzajemnie i doskonalą swój warsztat pracy.
W środę 6 X uczestniczyłam w lekcji biologii w klasie 7.b. Dzięki starannie zaplanowanej lekcji z celem i kryteriami sukcesu, wspaniale przygotowanym wklejkom do OK zeszytów dla uczniów, a także monitorowaniu realizacji celu na lekcji, była to bardzo ciekawa i wartościowa przygoda.
Ponadto, uczniowie mieli okazję udzielić sobie wzajemnie informacji zwrotnej zgodnie z opracowanymi do zadania kryteriami. Ta aktywność sprawiła im dużo frajdy i utrwaliła dodatkowo wiedzę.
Magda Szyk-Wojtkiewicz
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W ramach przygotowań do egzaminu z języka uczniowie klas 8 pracują w ramach różnych zagadnień tematycznych. Jednym z nich jest Miejsce zamieszkania, a jedną z umiejętności do opanowania jest opis pomieszczenia. Na jednej z ostatnich lekcji, określając cel i kryteria zadania edukacyjnego, poprosiłam moich uczniów o pracę w grupach i opis pomieszczenia.
Następnie, zgodnie z opracowanymi kryteriami, dokonywali oceny koleżeńskiej tych prac. I tak oto, każdy zespół dowiedział się jak dobrze opanował daną umiejętność i nad czym jeszcze należy popracować.
Dzięki takim elementom jak ocena koleżeńska czy informacja zwrotna od nauczyciela uczniowie mogą łatwiej zaplanować przygotowanie do egzaminu.
Magda Szyk-Wojtkiewicz
Czytaj więcej: Ocenianie Kształtujące w SP 11: ocena koleżeńska na języku angielskim
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W ostatnim tygodniu, pełnym słońca i myśli o wakacjach, klasa 8 c współpracowała w zespołach, aby przygotować klasowe konkursy dla swoich rówieśników lub prezentację o wybranym kraju anglojęzycznym. Zadanie to pochłonęło sportowców jak nigdy dotąd. Podekscytowani myślą o sprawdzeniu wiedzy kolegów i koleżanek opracowywali kolejne zadania.
Zgodnie z ideą OKeja, na początku sprecyzowano kryteria sukcesu oraz wyznaczono cel i ramy czasowe tego zadania edukacyjnego. Kolejne intensywne lekcje pozwoliły na wypracowanie 3 klasowych konkursów, które dotyczyły wiedzy o krajach anglojęzycznych oraz zagadnień z zakresu gramatyki i słownictwa i prezentacji na temat USA. Wśród konkurencji konkursowych pojawiły się interaktywne quizy, rozsypanki, krzyżówki czy wykreślanki. Uczniowie, pracując w zespołach, dzielili się zadaniami, pracowali z narzędziami TIK i świetnie się bawili.
Na ostatniej lekcji odbyły się rzeczone konkursy oraz prezentacja!
Zapraszam do galerii zdjęć 😀
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
W minionym tygodniu klasy 7 miały okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat położenia Polski w Europie i świecie. Dzięki ocenianiu kształtującemu wyznaczyliśmy sobie konkretny cel i równie precyzyjne kryteria sukcesu:
Cel lekcji: Określam położenie matematyczno- geograficzne i polityczne Polski w Europie i na świecie.
Kryteria sukcesu:
- Znam nazwy skrajnych punktów Polski
- Znam przyrodnicze oraz społeczno-ekonomiczne konsekwencje położenia Polski
- Wskazuję Polskę na mapie Europ
- Wymieniam Państwa graniczące z Polską
- Obliczam rozciągłość równoleżnikową i południkową Polski
- Współpracuję w grupie
- Prezentuję swoją wiedzę dla grupy
- Szczegóły
- Kategoria: Ocenianie kształtujące
Klasa 6d oprócz zainteresowania w kierunku sportu, chętnie angażuje się w projekt językowe. Tak było i tym razem! Zadanie, jakie postawiłam przed uczniami to opracowanie przepisu na wybraną potrawę (nie musiała być wyszukana, w końcu tosty to też potrawa 😀). Celem zadania było napisanie przepisu w języku angielskim, a dzięki precyzyjnie sformułowanym kryteriom, praca nad projektem była przyjemna i rzeczowa:
- podaj tytuł - nazwę potrawy
- użyj zad. 5 s. 88 jako wzór
- zawrzyj w przepisie: składniki, potrzebne sprzętu, instrukcję jak go wykonać
- zamieść zdjęcie przepisu w classroom
- nagraj filmik jak przyrządzasz potrawę
Młodzież wykazała się w tym zadaniu pomysłowością i dzięki temu powstała cała gama wspaniałych filmików, do których obejrzenia właśnie zachęcam 😀
Strona 4 z 6