Świąteczny nastrój to doskonały moment, aby również po angielsku porozmawiać o zwyczajach bożonarodzeniowych w krajach anglojęzycznych. W tym roku postanowiłam zrobić to w sposób dużo milszy moim uczniom. Otóż, sami poprowadzili sobie TE lekcje 😀 Pozytywne zaskoczenie, jakie mnie spotkało przerosło moje oczekiwania. Dwie pary siódmoklasistek: Ania i Zuzia z 7c oraz Natasza i Julka z 7b, sprawdziły się na medal w roli nauczycielek. Ogromną zaletą prowadzonych lekcji były wykorzystane środki dydaktyczne. Różnorodność technik pozwoliła uczniom na wzięcie udziału w bardzo atrakcyjnej lekcji, na której pojawiły się quizy w Kahoot i Quiziz, filmiki i piosenki, prezentacje czy koło fortuny. Ogromną wartością dodaną lekcji było również wykorzystanie elementów Oceniania Kształtującego, które sama stosuję na co dzień w pracy w tych klasach. Jak widać, z bardzo pozytywnymi efektami. Uczniowie sami wiedzą, że lekcja bez celu, to lekcja bez sensu, a kryteria do lekcji porządkują pracę i skupiają uwagę uczestników.
Jestem dumna, że moje pociechy tak świetnie sobie radzą. Oby tak dalej 😀