W ostatnim tygodniu rozwijaliśmy myślenie logiczne, krytyczne i matematyczne, ćwiczyliśmy orientację przestrzenną. A to wszystko przy wsparciu nowoczesnych technologii i kształceniu kompetencji językowych. Aplikacja STORY DICE - kości opowieści umożliwia układanie prostych historyjek na podstawie wylosowanych obrazków. Było dużo frajdy, a przy okazji powstały ciekawe opowiadania. Dzięki możliwości zmiany obrazków, można dostosować temat opowiadania do poziomu uczniów. Dlatego w tym zadaniu, opowiadania tworzyli 4-klasiści - proste zdania z użyciem podstawowych konstrukcji, ale i najstarsze klasy - tu wykorzystywaliśmy czasy przeszłe i bardziej zaawansowane słownictwo.
W ramach przerwy śródlekcyjnej i relaksu, ale cały czas po angielsku, utrwalaliśmy kolory, kształty i inne słownictwo układając mozaiki wg wzoru. Narzędzie digipuzzle.net daje możliwość kodowania prostych obrazków w formie mozaik, ale i trudniejszych zadań - łamigłówek czy puzzli. Dzięki temu rozwijaliśmy koordynację wzrokowo - ruchową i odwzorowywanie podanych układów. Sztuczna inteligencja to bardzo interesujące narzędzie, które również można używać w celach edukacyjnych. Klasy 8 pracowały nad opowiadaniami pisanymi przez AI i uczyły się wykorzystywać w swoich pracach ich fragmenty. Uczniowie starali się je również edytować czy poprawiać. Oprócz tego, generowaliśmy obrazy za pomocą aplikacji sztucznej inteligencji - po wprowadzeniu instrukcji w języku angielskim. Powstały bardzo ciekawe dzieła sztuki.
Z kolei, MENTI.com pozwala na wszechstronne działania, od ankiet po rankingi czy quizy. Tym razem budowaliśmy chmury wyrazowe powtarzając słownictwo i utrwalając jego zapis. Starsze klasy utrwalały tematy egzaminacyjne - edukację czy życie rodzinne, a młodsi skupiali się na temacie rzeczowników policzalnych i niepoliczalnych. Super zabawa, a przy okazji nauka 👍