Na dzisiejszych zajęciach, dzieci utrwalały wiedzę nt. poznanych do tej pory figur geometrycznych. Dowiedziały się, jakie barwy nazywamy neutralnymi (obojętnymi). Zastosowały zdobyte wiadomości w praktyce, wykonując pracę plastyczną wymagającą od nich skupienia uwagi, planowania, oraz precyzji.
Rozmawialiśmy nt. abstrakcjonizmu, jednego z awangardowych kierunków w sztukach plastycznych, który zrodził się w Rosji na początku XX w. Dzieci znają już niektóre prace Wassily Kandinsky'ego, współtwórcy i jednego z przedstawicieli tego nurtu. Wiedzą już, że u podstaw abstrakcjonizmu leżało stworzenie uniwersalnego języka sztuki poruszającego emocje i zmysły przy pomocy różnorodnych odcieni, linii i geometrycznych kształtów.
Następnie, w grupach, dzieci tworzyły własne kompozycje z figur geometrycznych, inspirując się twórczością wybranych malarzy. Były burze mózgów, zgodna współpraca.
Dzieci wymyśliły tytuły dla swoich prac m. in "Kosmiczna przygoda" czy "Magiczny zamek". Oglądaliśmy je wspólnie, tak jakbyśmy byli w muzeum. Każde dziecko w inny sposób interpretowało to, co widziało.
Przy okazji porządkowaliśmy, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy zawartości zbiorów.
Dzieci wykonały zadania na 🏅🥇🤗. To był pracowity dzień.
Wychowawczyni