Na dzisiejszych zajęciach gościliśmy pana Krzysztofa, tatę Leny, który jest funkcjonariuszem w Straży Granicznej. Dowiedzieliśmy się, na czym polega praca funkcjonariusza Straży Granicznej. Dzieci miały okazję zobaczyć i zapoznać się ze sprzętem wykorzystywanym w codziennej służbie. Pogadanka była również okazją do omówienia z dziećmi zasad bezpiecznego zachowania się na drodze i konieczności noszenia elementów odblaskowych, a dodatkowo zasad postępowania w przypadku kontaktu z osobą nieznajomą. Główną atrakcją spotkania było przybliżenie roli psa w służbie. Naszym specjalnym gościem był Heban zwany Roki - pies służący w Straży Granicznej. Mogliśmy uczestniczyć w pokazie tresury psa oraz zobaczyć, na czym polega jego praca. Przewodnik psa omówił również zasady w przypadku spotkania z agresywnym psem. Dzieci pilnie ćwiczyły bezpieczną pozycję "żółwia".
Zajęcia bardzo nam się podobały i dziękujemy serdecznie.
Czytaj więcej: Z cyklu zajęć "Poznajemy zawody naszych rodziców".
Trzy uczennice klasy 2a: Julia Konkel, Emilia Wichrowska Karina Dziekanowska wraz z zespołem tanecznym zdobyły IV miejsce w Ogólnopolskim Festiwal Zespołów Tańca.
Gratulujemy!!!
W miesiącu marcu biblioteka szkolna prezentuje twórczość patrona naszej szkoły - Kornela Makuszyńskiego. Wśród jego książek każdy czytelnik - duży czy mały- znajdzie na pewno coś ciekawego dla siebie. Już w przyszłym tygodniu podsumujemy też konkurs plastyczny dla klas V "Ulubiony bohater książek Kornela Makuszyńskiego".
Serdecznie zapraszamy!
Czytaj więcej: "KORNEL MAKUSZYŃSKI - PATRON NASZEJ SZKOŁY" - wystawa książek w bibliotece
Klasa 7a miała ostatnio okazję do wykazania się umiejętnościami w zakresie planowania przestrzennego i projektowania. W związku z omawianiem zagadnień związanych z domem, pomieszczeniami oraz ich wyposażeniem, uczniowie projektowali własny dom i według własnego uznania zamieszczali tam pokoje, meble i inne potrzebne elementy. Oprócz wartości dodanej w zakresie kompetencji językowych, siódmoklasiści mieli okazję kształcić umiejętność autoprezentacji, pracy w grupach i planowania pracy w projekcie. Dzięki podanym kryteriom sukcesu wszyscy byli świadomi, za co i jak zostaną ocenieni. A ocena koleżeńska pozwoliła na dowartościowanie się oraz modyfikację swojej pracy na przyszłość.
M. Szyk-Wojtkiewicz
Klasa 6B na języku angielskim sprawnie pracuje już z takimi elementami oceniania kształtującego jak: cele i kryteria do lekcji, zadania edukacyjnego czy sprawdzianów. Oprócz tego wiedzą co sygnalizować kolorem czerwonym, zielonym i żółtym oraz do czego służy metodnik. Ostatnio na angielskim pracują również z podsumowaniem lekcji podczas którego można sprawdzić stopień opanowania kryteriów wyznaczonych na początku lekcji oraz wytyczyć sobie kierunek dalszej pracy. Dzięki wspaniałemu narzędziu OKeja - PUDEŁKO REFLEKSJI- mają szansę wylosować metodę podsumowania lekcji i zgodnie z jej założeniem (z uwzględnieniem NaCoBeZu) udzielić informacji zwrotnej sobie i nauczycielowi na temat opanowania danych treści.
M. Szyk-Wojtkiewicz