Zadania w ramach tygodnia nauki z którymi uczniowie SP 11 zmagali się dziś w trakcie długich przerw dotyczyły ptaków najbliższej okolicy: Czy wiesz jak wyglądają? Klasy 0-III kolorowały obrazki według instrukcji i rozpoznawały w ten sposób otrzymanego przedstawiciela. Ich prace ozdobiły szkolne gazetki oraz drzewa, które zostały wcześniej przygotowane. Starsze klasy miały trudniejsze zadanie. Wśród nazw ptaków musiały znaleźć te, które pasowały do obrazków i zawiesić je na drzewach.
Na świetlicy szkolnej, po obejrzeniu filmiku, „Święto Ziemi” oraz przeprowadzeniu „burzy mózgów”, uczniowie wykonali mini plakaty – Jak chronić Ziemię. W klasie 1.a przeprowadzono pogadankę na temat wody i tego jak i po co ją oszczędzać. Uczniowie wykonali również eksperyment, prezentujący jak rośliny pobierają wodę. Klasa 1. d wykonała pożeraczy nakrętek czyli pojemniki na nakrętki z instrukcją słowno – obrazkową. 1. c wzbogaciła swoje zeszyty o piękne rysunki, świetnie rozpoznając kosze do segregacji odpadów. Uczniowie klasy 2. a wzięli udział w biegającym dyktandzie dotyczącym roślin i zwierząt. Klasa 4.d oraz 6.b rozwiązywała quiz ekologiczny wykorzystując do tego celu narzędzia TIK. Uczniowie klasy 8.b brali udział w dyskusji, rozważając przystosowania różnych organizmów do różnych sposobów odżywiania się. Klasa 6. c obserwowała na lekcji żółwia i omawiała jego zachowanie oraz cechy przystosowujące go do życia w środowisku. Klasa 8.d na matematyce przeliczała ilość wytwarzanych odpadów, w ten sposób udowadniając liczbami konieczność ich segregacji i recyklingu. W ramach międzynarodowego projektu ERASMUS, zaangażowani uczniowie wykonywali gry o tematyce ekologicznej.
Zapraszamy do galerii zdjęć 😀